RSS ">
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهریور 1388 - به نام خداوند یکتا


شیخ محمدبن راشد آل مکتوم

شیخ محمدبن راشد آل مکتوم، ولیعهد و نخست وزیر امارات متحده عربی و امیر دبی به تازگی براساس فهرست مجله فوربس جزو 10 ثروتمند جهان معرفی شده است.
شیخ محمد در پی مرگ برادر بزرگ ترش شیخ مکتوم بن راشد در چهار ژانویه 2006 به امیری دبی برگزیده شد. طبق فرمول تقسیم قدرت بین ابوظبی و دبی در کشور امارات، شیخ خلیفه بن زیاد آل نهیان امیر امارات متحده عربی، شیخ محمد مکتوم را در همان تاریخ به نخست وزیری و ولیعهدی امارات متحده عربی برگزید و اعضای دیوان عالی امارات نیز موافقت خود را با این انتخاب اعلام کردند.
این امیر 56 ساله که دارای 14 میلیارد دلار ثروت است در تغییر و تحول دبی به یک مرکز تجاری، تفریحی و توریستی نقش بسزایی داشته است. با تلاش و کوشش های بی شائبه شیخ محمد، تولید ناخالص داخلی دبی از هشت میلیارد دلار در سال 1994 به بیش از 40 میلیارد دلار در سال 2004 افزایش پیدا کرد. امیر دبی همچنین در سرمایه گذاری های خارجی نقشی راهبردی دارد و به تازگی «گروه توسادوس» لندن را خریداری کرده است (این گروه مالک بخشی از سهام دایملرکرایسلر است.) از دیگر فعالیت های سرمایه گذاری این امیر، خرید شرکت هوافضای «دان کسترز» و نیز املاک در ایالات متحده آمریکاست. خرید گروه 80P (شرکت مدیریت بنادر) و متعاقب آن پیشنهاد اداره شش بندر مهم آمریکایی که بحث های زیادی را در آمریکا به وجود آورد و دبی در نهایت مجبور شد از پیشنهاد خود انصراف دهد، از جمله فعالیت های شیخ محمد مکتوم به شمار می رود. گفته می شود بخش هنگفتی از ثروت امیر دبی که با برادرانش شریک است از سهم دولت در بانک ها، آلومینیوم و شرکت های املاک تامین می شود. شیخ محمد یکی از دوستداران مسابقات اسب و سوارکاری است و میزبان «جام جهانی دبی» یعنی یکی از پرهزینه ترین مسابقات سوارکاری جهان است.علاقه وافر او به سوارکاری سبب شده تا او مالک اصطبل های «گادولفین» یکی از بهترین اصطبل های جهان باشد.
 از آن جا که شیخ محمد به توسعه و پیشرفت دبی توجه خاصی دارد پروژه های بزرگی همچون احداث مجموعه تفریحی «پام آیلندز» و هتل «برج العرب» از کارهای او به شمار می رود. شیخ محمد همچنین در ساخت برج در دست احداث دبی نقش کلیدی داشته; برجی که پس از پایان ساخت، یکی از بلندترین ساختمان های جهان خواهد بود.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در 1949 متولد شده است. شیخ راشد بن سعید آل مکتوم پدر وی دارای چهار پسر بود و شیخ محمد سومین پسر اوست. شیخ محمد از سن چهار سالگی به طور خصوصی تحت آموزش های عربی و اسلامی قرار گرفت. در سال 1955 او تحصیلات رسمی خود را در مدرسه آل احمدیه آغاز کرد. در اوت 1966 وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه به دانشکده زبان های خارجی در کمبریج رفت.
در 1979 با همسر اول خود به نام شیخا هند بنت مکتوم بن جوما آل مکتوم ازدواج کرد. در آوریل 2004 شاهزاده هایا بنت آل حسین، دختر ملک حسین پادشاه سابق اردن و خواهر ملک عبدالله پادشاه کنونی اردن را به همسری گرفت. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم دارای هفت پسر و 9 دختر است.

 




پنج شنبه 88 شهریور 19 | نظرات شما ()

hug




پنج شنبه 88 شهریور 19 | نظرات شما ()



آرامش
؟؟؟

صفحه ی نخست
شناسنامه
پست الکترونیک
یــــاهـو
طراح قالب
پارسی بلاگ
کل بازدید : 48982
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1

خدایا با من حرف بزن
آشپزی
زنان
شهریور 1388

قالب وبلاگ

از عشق تا دانلود


تالار تخصصی اولی ها
.::شیر مرغ تا جون آدمیزاد::.

ترجمه توسط محمد باقری

دریافت کد قالب